Abu Dhabi és a sivatag

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email

A jól sikerült Dubai városnézésünk után, úgy döntöttünk, hogy ellátogatunk Abu Dhabi-ba is.

Reggeli után jött értünk az idegenvezetőnk, hogy elvigyen minket az előre leszervezett városnéző programunkra. Nem tudtam, hogy hogyan működnek a helyi programszervező irodák, valamint milyen a tömegközlekedés és azt sem, hogy a taxik milyen áron dolgoznak. Kísérletezésre nem volt elég időnk, így már itthonról előre elintéztem a kirándulást.

INFO: Nagyon sok magyar dolgozik Dubai-ban és környékén, így nem meglepő, hogy van aki már helyi vállalkozásba is belefogott. Így akadtam rá a magyar vezetésű dubai programszervező irodára. Minden szervezett utazást náluk intéztem. Nagyon kedvesek, segítőkészek és helyi viszonylatban az áraik is jók.

Kényelmes így az utazás, hogy nem kellett senkihez igazodni, olyan tempóban haladtunk, ahogy mi szerettünk volna és azt néztük meg, ami igazán érdekelt bennünket. Végtére is saját idegenvezetővel utaztunk, aki egyben a sofőr is volt. Amit megnéztünk:

• Yas Marina Circuit VIceroy hotel
  • Shezikh Zayed Mecset
  • Emirates Palace
  • Louvre

PROGRAMOK

ZAYED MECSET

Már kívülről is szemet gyönyörködtető látvány, mikor elénk tárul a világ nyolcadik legnagyobb mecsete az 54 darab fehér márvánnyal díszített kupolájával, de mikor beléptünk, ott már nem voltak rá megfelelő szavak!

Zhayed Mecset

INFO: Egész utazásunk során nagyon ügyeltem az öltözködésemre, nehogy a helyi lakosok számára felháborodást keltő legyen, de itt még inkább fontos, hogy figyeljünk rá. Igazából be sem engednek úgy, hogyha a kezünk, lábunk vagy a fejünk szabadon van. A hölgyekre kék, barna vagy fekete színű ruhát adnak a bejáratnál, ami garantáltan mindenhol takar. A férfiaknál pedig a hosszúnadrág kötelező. Miután átjutottunk a bejáraton a táskáink és a ruháink ellenőrzését követően, először a kerten kellett átmennünk ahhoz, hogy bejussunk a mecsetbe. Formákra vágott növények, gyönyörű zöld pázsit és díszmedence mellett haladtunk el egészen a bejáratig.

A bejáratnál hatalmas cipőszekrények várták a lábbeliket, ugyanis a mecsetekbe nem lehet cipőben belépni ez itt sem volt másként. A cipőhelyek sorszámozva vannak, így egy órával később is megtaláljuk a cipőinket.

Konkrét számokkal is tudom érzékeltetni, hogy milyen nagy ez a mecset, többször el is mondják ezeket az adatokat, hiszen nagyon büszkék rá. Tehát a mecset 40.000 hívőt tud befogadni, fő imacsarnokban 9000 hívő fér el. Itt található a világ legnagyobb szőnyege, mely 5700 m² területű. 35 tonna gyapjúból és 12 tonna pamutból készült, a teljes súlya pedig 47 tonna. Nem egészben, hanem 15 darabban vitték a mecsetbe és több mint egy hónapig tartott csak az, hogy kézzel összevarrják. Elképesztő!

Ha ez még nem lett volna elég, megpillantottuk a világ legnagyobb csillárját, ami 10 méter átmérőjű, súlya 12 tonna és Swarovski kristályokból van. Tehát olyan kupolát is kellett építeni, ami elbírja ezt a nagy súlyt.

EMIRATES PALACE

Az uralkodó család számára épített palotában tulajdonképpen kevesebb az a felület, ahol NINCS arany, mint ahol van. Kissé vakító érzése volt a szememnek kintről bemenni az épületbe és fordítva a sok arany felülettől, körülbelül úgy, mintha erős napfénybe néztem volna. Ez tényleg nem vicc, rég a mosdóban is! 🙂

Itt lehet megkóstolni a 23 karátos aranyporos capuccinot vagy az aranyozott fagylaltot, amit mi kihagytunk. Úgy döntöttünk, hogy jó nekünk a sima aranypor nélküli kávé is. 🙂

LOUVRE

Nagyon kíváncsi voltam az épületre, mert utazásunk előtt rengeted videót néztem róla, hogy hogyan készült ez a különleges “csipkekupolás” épület. A kiállítás is érdekes, de az épület az, ami igazán megfogott, a látszólag lebegő hófehér kupola mintáján átragyog a természetes fény. Azt mondják, hogy ez az oázisok datolyapálmáinak levelein átszűrődő napfényt szimbolizálja.

Louvre

MEGJÁRTUK A SIVATAGOT IS!

Szerencsére azért nem teveháton, hanem részt vettünk egy Jeep szafari túrán, ami óriási élmény volt! Száguldoztunk a hatalmas homokbuckákon, egymást megelőzve és az utasok adrenalinszintjét nem kímélve. Egyszerre izgultam, féltem és hihetetlenül örültem. Sokszor azt hittem, hogy na akkor MOST fogunk felborulni! Szerencsére nem így történt. 🙂

INFO: Nagyon érdekes az időjárás a sivatagban. Napközben embertelen meleg van, alig lehet kibírni a hőséget, este pedig még a hosszúnadrág is kevésnek bizonyul.

A Jeepek elvittek bennünket a beduin sátrakhoz, ahol egy arab stílusú büfévacsorán vettünk részt. A vacsora show elemei pedig a hastáncosok és a tanura show volt.

Nem szeretnél lemaradni a folytatásról?

Iratkozz fel, hogy elsőként értesülj a következő bejegyzésről!